Επισκέψεις στο Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Την άνοιξη του 2017 το Τμήμα Χημείας του ΕΚΠΑ αποφάσισε την διοργάνωση επισκέψεων μαθητών σχολείων μέσης εκπαιδεύσεως. Διανεμήθηκε διευρευνητική πρόσκληση σε ένα μέρος των σχολείων της Αττικής με πολύ μεγάλη ανταπόκριση. Μέσα σε λίγες ημέρες καθηγητές χημείας και διευθυντές από 60 σχολεία εξέφρασαν την επιθυμία να φέρουν στο πανεπιστήμιο περισσότερους από 2500 μαθητές.
Με δεδομένο ότι για να είναι χρήσιμη η επίσκεψη για τους μαθητές θα πρέπει να μπορούν να δουν διάφορα πράγματα από μικρή απόσταση σε μικρές ομάδες ήταν αναγκαίο να γίνουν δεκτά μόνο μερικά από αυτά τα σχολεία με βάση την σειρά προτεραιότητας κατά την εκδήλωση του ενδιαφέροντος. Για την υποδοχή περισσότερων σχολείων αποφασίστηκε διοργάνωση και δεύτερης ημέρας επισκέψεων, αφήνοντας και πάλι περισσότερα από τα μισά σχολεία εκτός.
Οι πρώτες ταυτόχρονες επισκέψεις σχολείων της μέσης εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του Τμήματος Χημείας την Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017 και την Πέμπτη 6 Απριλίου 2017. Η επίσκεψη κάθε σχολείου είχε διαρκέσει περίπου 2 ώρες.

Έκτοτε, το πανεπιστήμιο καθιέρωσε τις "Ημέρες Ανοικτών Πυλών" οι οποίες θα πραγματοποιούνται στις αρχές Νοεμβρίου και Μαρτίου κάθε ακαδημαϊκού έτους σε όλα τα τμήματα και απευθύνεται σε μαθητές λυκείου. Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί στις 24 Νοεμβρίου 2017, στις 2 Νοεμβρίου 2018 και την 1 Μαρτίου 2019, την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019 και την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020. Η δράση αυτή θα επαναληφθεί μέσα στο σχολικό έτος 2023-2024, σε ημέρα που δεν έχει καθοριστεί ακόμη. Οι αιτήσεις συμμετοχής πρέπει να υποβάλλονται μέσω της κεντρικής ιστοσελίδας του ΕΚΠΑ. Αν έχουν συμπληρωθεί οι θέσεις, σας προτείνουμε να μας ενημερώσετε με ηλεκτρονική αλληλογραφία για το αίτημά σας (Σχολείο, πλήθος μαθητών, στοιχεία επικοινωνίας) ώστε, αν προκύψουν ακυρώσεις, να σας ειδοποιήσουμε.

Σε αυτήν εδώ την ιστοσελίδα θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για την επίσκεψη του σχολείου σας στο Τμήμα Χημείας.

Για αίτηση συμμετοχής στις επόμενες επισκέψεις οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί πρέπει να συμπληρώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες στην ιστοσελίδα opendays.uoa.gr.
Στις επισκέψεις αυτες τα σχολεία τα οποία μπορούν να συμμετάσχουν πρέπει να έχουν λάβει προσωπική ενημέρωση με ηλεκτρονική αλληλογραφία. Δεν μπορούν να συμμετάσχουν άλλα σχολεία ή μεμονωμένα άτομα χωρίς προηγούμενη συνεννόηση. Η επίσκεψη κάθε σχολείου θα διαρκέσει περίπου 2 ώρες.
Κάθε ομάδα μαθητών θα συνοδεύεται από καθηγητή του σχολείου και θα πρέπει να φτάσει λίγο πριν την ώρα για την οποία έχουν κάνει κράτηση στο σημείο που προσδιορίζεται πιο κάτω.

Αν κάποιοι επισκέπτες μαθητές έχουν κινητικά προβλήματα, είναι καλό για την διευκόλυνσή τους να υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση από το σχολείο τους.

Χάρτης κύριων σημείων ενδιαφέροντος. Χάρτης με το σημείο σταθμεύσεως των λεωφορείων και αποβιβάσεως των επισκεπτών και υποδοχής τους από το προσωπικό του τμήματος χημείας.

Εδώ μπορείτε να δείτε ποιες λεωφοριακές γραμμές της Ο.ΣΥ. Α.Ε. μπορούν να σας εξυπηρετήσουν, αν δεν μισθώσετε τουριστικό λεωφορείο.

Για την μετάβαση στην πανεπιστημιούπολη πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν είσοδοι (πύλες) στον χώρο, η Κεντρική Πύλη επί της οδού Ούλοφ Πάλμε, η νότια πύλη προς τον Δήμο Καισαριανής και η βόρεια πύλη προς τον Δήμο Ζωγράφου. Από την τελευταία διέρχονται μόνο μικρά επιβατηγά οχήματα λόγω μορφολογίας του οδοστρώματος και της πύλης. Η βόρεια και η νότια πύλη παραμένουν ανοιχτές κατά τις εργάσιμες ημέρες στα διαστήματα 7:30-10:00 και 14:00-17:00. Για τις ανάγκες των μετακινήσεων των επισκεπτών κατά την ημερά υποδοχής των σχολείων η νότια πύλη θα παραμείνει ανοιχτή για την διέλευση των μισθωμένων λεωφορείων ώστε να μην επιβαρυνθεί η κυκλοφορία στον μοναδικό οδικό άξονα του Δήμου Καισαριανής.
Χάρτης της πανεπιστημιουπόλεως με την ενδεδειγμένη διαδρομή από την Κεντρική Πύλη μέχρι τον χώρο σταθμεύσεως.
Χάρτης της πανεπιστημιουπόλεως με την ενδεδειγμένη διαδρομή από την νότια πύλη μέχρι τον χώρο σταθμεύσεως.

Όσοι επισκέπτες φτάσουν πεζή από Ζωγράφου ή Καισαριανή μπορούν να ακολουθήσουν την διαδρομή που φαίνεται στον χάρτη εδώ ή εδώ αντίστοιχα.